2010. november 10., szerda

Csata?- a Közterület-Felügyelettel









Nem tartozom azok közé, akik nyakra-főre szidják a Közterület Felügyeletet. Sőt!
Másfél éve meguntam az örökös parkolóhely vadászat nemes népi játékát. Az
én mozgáskorlátozottságommal viszont macerás volt sokszor több száz méterről
hazavánszorogni 4-5 díszkőr leírása után.

Utána jártunk a parkoló kijelölésének. A kerületi Közterület átadta a Fővárosinak, mert
az utcánk a főváros tulajdonában van. Minden ellenhíresztelés /lesz ez vagy fél év, ha
egyáltalán érdekli őket!/ dacára három hét múlva jelentkeztek, kijöttek, és velem együtt
kijelöltük a parkolóhelyet. Sőt, kettőt is, mert a szomszéd házban lakó mozgáskorlátozott
autójára is. Ezt ők javasolták nekem! Egy hét múlva kikerült a tábla, felfestették, és a kerület
felügyelői gyakran ellenőrizték és büntették az illetékteleneket. Meg is köszöntem egy
járőrnek. Ezután felszerszámoztuk a Suzukit, előre kettő, hátulra egy mozgáskorlátozott
matricával az igazolványhoz.

Mint mondtam, csak dicsérni tudom őket! Na, ennek lett vége idén májusban.

A Széchenyi Fürdő Nappali Kórházába jártam hetente háromszor. Tudjuk, hogy a Városliget közlekedése nem éppen kerekesszék-barát. A földalatti ligeti lejárójánál soha sem használt felvonó. Minek is használnák, hiszen a „jószágot valahol le is kéne vinni ahhoz, hogy
felhozhassuk. A 72-es troli magas, a 74-es csak nagyon ritkán alacsony-padlós. Marad a 70-
es, de az igencsak messze van ide. Csak autóval megközelíthető az Állatkert, a Vidámpark,
a Széchenyi. Ha találunk parkolóhelyet! Hiába találok esetleg pár száz méterre egyet, azért
jövök autóval, hogy közel parkolhassak a bejárathoz. A kórház bejárata a Söröző mellett,
a belső szervizúton van. A sarkon kinn van a H kórház tábla, és ugyanazon az oszlopon egy
várakozni tilos 50m. Kresztábla is. Miért? Talán azért a 4 méter széles szórt rakodóútért,
ami a fürdőhöz vezet. Viszont az út előtti 3 autónyi hely arra való, hogy büntethessenek a
Közterület-felügyelet járőrei, akik igen sűrűn járnak erre gyalog, autóval, biciklivel. Na, ide
szoktam parkolni, ha máshol nem találok helyet. Ez 15 alkalommal lehetséges, reggel 8-tól
11-12-ig. De csak akkor, ha az út túloldalán, vagy a Söröző előtt nem találok helyet.

Ez történt május 12 -én is. Míg kezelésen voltam, akkora zuhi esett, ronggyá ázott minden.
Az a papír is, amit az ablaktörlő alatt fedezett fel feleségem. Nem volt könnyű kibetűzni, de
egy büntetőcédula volt tilosban parkolás miatt. A Közterület járőrei követték el!

Otthonról felhívtam a Központi Ügyeletet, ahol megnyugtattak, ez csak a felszólítás, majd
kiküldik a büntetést! – Igen, de én mozgáskorlátozott vagyok, és tudtommal parkolhatok
a várakozni tilos táblánál. – Ha így van, reklamáljon, és semmi gond!- így a szerv.
Megnyugodtunk, vártuk a büntit.

Meg is jött 2 hét múlva, 5.000 forint büntetés a parkolási szabályok megszegéséért! Nem az
összeg volt bosszantó, hanem az igazságtalanság!

Azonnal reklamáltunk: egyrészt a forgalmat nem zavaró helyen, érvényes, előírásosan
elhelyezett igazolvánnyal, és ráadásul igazoltan abban a kórházban voltam kezelésen,
amelyiknek ezt a helyet védi a tábla.

A válasz: a járőr nem észlelte az érvényes engedélyt, ezért jogos a büntetés. Feleségem
telefonált, és erélyesen kiverekedte, hogy a vezetőnővel beszélhessen. Ő nagyon készséges
volt, kikereste a fényképeket: - Hát magának itt látható az engedélye, a kolléganő biztosan
tévedett! Beszélek vele telefonon, aztán visszajelentkezek. Hamarosan visszahívott, és
sajnálkozva közölte, a kolléganő akkor is fenntartja a büntetés jogosságát, mert tilosban
parkoltam. – De én úgy tudom, a Kresz 41. paragrafusa szerint szabad! – Nem, ezt rosszul
tudja!. Sajnálom, de semmi gond, mi átadjuk a rendőrségnek, és náluk biztosan le tudja sírni.

Ez a megoldás nem igazán tetszett, megkérdeztem egy mozgássérült fórumon, tudnak-
e javasolni valamit. Megoszlottak a vélemények, de egy szakértő megerősített, a Kresz-
paragrafus most is érvényben van. Egy keményebb hangú e-mailben reklamáltam a büntetés
kiküldője, és a jóváhagyó jogtanácsos ellen, és mellékeltem a paragrafust, és az autóm
fényképét, amin csak a vak nem látja a mozgássérültséget. A válasz: változatlanul fenntartja
az elsődlegesen felhozott szabálysértés elkövetését, és átadja a rendőrségnek.

Ez volt júniusban, most október vége, és nem történt semmi. Vagy tényleg átkerült a
rendőrségre, és ők nem voltak rá vevők, vagy a Közterület Felügyelet dobta a szemétbe, ha
jobban megnézte.

A tanulság: igazunk tudatában próbáljunk meg harcolni olyan hatósággal is, akik erre nem
hajlandók.

Tanulság 2.: nem értem, egy hivatalos szerv mitől érzi magát kisebbnek, ha elismeri esetleges
tévedését, és netán-tán még bocsánatot is kérne a zaklatásért. Az én szememben csak nőne!

Katharzis: ma, november 10-én mégis megjött a végzés a Kerületi Rendőrkapitányságtól. Bizonyítotttság híján nem indítanak szabálysértési eljárást, mert a Közterület által készített fényképen csak a gépkocsi háta látszott. - Hát ez a "Happyend "- köszönet a Rendőrkapitányságnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése